Niet alleen de deuren, maar meteen ook het beslag, de accessoires en alle deurbewerkingen op een centrale plek bestellen. Dat is het idee achter Skantrae Expert. Dit platform is ontwikkeld door Skantrae om de essentiële driehoek met de consument, vakman en dealer verder te optimaliseren. ''De vakman ervaart vooral meer gemak en tijdwinst', zegt Frank van Putten, binnen Deli Home verantwoordelijk voor het platform.
Via Skantrae Expert worden de dealer en vakman snel samengebracht. “Bouwcenter is voor veel professionals het dagelijkse startpunt van de werkdag. Bij de bestelling van deuren kopen ze nu het beslag en de accessoires vaak nog bij een ijzerwarenhandel. Die tijd kunnen ze zich besparen door het bijpassende beslag en de accessoires meteen bij de deur mee te bestellen. Dankzij Skantrae Expert kunnen de adviseurs op de Bouwcenter-vestigingen de vakman nog sneller en beter adviseren. Als de deur dan bij of via Bouwcenter geleverd wordt, heeft de vakman alles wat hij nodig heeft om de deur te monteren.”
Een ander belangrijk winstpunt van Skantrae Expert is het terugdringen van faalkosten. “Bij de ontwikkeling hebben we persoonlijke gesprekken gevoerd met 170 vakmannen en met meerdere Skantrae-dealers. Nu worden veel deuren door de vakman vaak besteld via een appje of foto met wat gegevens. Die worden door de dealers verwerkt, waarna de deuren bij ons worden besteld en uitgeleverd. Dat gaat regelmatig verkeerd, omdat de details niet juist zijn. Daardoor staat bij veel dealers al snel een tot twee meter aan onbruikbare deuren in de hal. Geld dat de dealer of vakman kwijt is, want die deuren verkoop je niet meer.”
Door de bestelling via Skantrae Expert te plaatsen, kan veel nauwkeuriger gewerkt worden. Van Putten: “Zo gebeurt het nog wel eens dat er hang- en sluitwerk voor een rechtsdraaiende deur besteld wordt, terwijl het om een linksdraaiende deur gaat. Die fout kan in Skantrae Expert niet gemaakt worden, omdat het op een slimme manier is ingericht. Dat voorkomt veel fouten en daarmee extra kosten.”
Door Skantrae Expert te gebruiken voor het maken van offertes, kunnen dealers veel sneller werken. Gemiddeld is een adviseur tussen de 15 minuten en 1,5 uur kwijt aan het maken van een deurenofferte. Met Skantrae Expert kan dit veel sneller, denk aan 5 - 15 minuten voor complexe offertes. Alle artikelnummers en passende accessoires worden immers direct bij de gekozen deur aangeboden. Ook de opvolging van de offerte in Skantrae Expert is eenvoudig en overzichtelijk. Kortom: Skantrae Expert zorgt voor meer gemak en snelheid en minder fouten, frustratie en kosten bij het bestellen van deuren.
Wil je meer weten over de werking van Skantrae Expert? Ga dan naar jouw Bouwcenter en vraag ons om advies!